Functie
Onze woonassistenten zijn de spilfiguur binnen onze assistentiewoningen.
-
Je bent
aanwezig
in de residenties op variabele tijdstippen, ook op zaterdag
-
Je staat in voor de algemene
administratieve
opvolging
-
Je staat in voor de algemene
zorgcoördinatie
van onze bewoners in overleg met de bewoner, familie en zorgverstrekkers
-
Je hebt een goed
relatiebeheer
en contact met de sociale instanties, verpleegkundigen, dokters, ziekenhuizen, en verenigingen van de gemeente/stad,…
-
Je
coördineert
de samenwerking met de diverse leveranciers en uitbaters in de residentie: klusjesdienst, schoonmaak, restaurant, kine, syndicus,…
-
Je brengt de
wensen en behoeften
van onze bewoners in kaart op vlak van ontspanning, sociale contacten, zorgen en mee zoeken naar oplossingen
-
Je
organiseert
alle aspecten van ontspanning, activiteiten en sociale contacten tussen de bewoners. Alsook instaan voor de materiële en praktische organisatie van de activiteiten en de aanwezigheid hierbij
-
Je staat in voor de algemene
communicatie
naar onze bewoners en hun familie
-
Je
rapporteert
op een verzorgde en consequente manier naar de verantwoordelijken en collega woonassistenten in kader van continuïteit van de dienstverlening
-
Je verzorgt mee de
permanentie
voor dringende niet medische zaken met betrekking tot onze bewoners, na de werkuren, volgens een beurtrol
Bij voorkeur woonachtig regio Rumbeke.
Jouw profiel
Je bent een open, vriendelijk en enthousiast persoon met een hart voor senioren. Je hebt een grote portie maturiteit en neemt graag de touwtjes in handen.
Je bent een administratieve duizendpoot en kan vlot overweg met de meest courante office computerprogramma's.
Je beschikt over een bachelor diploma bij voorkeur in een sociale richting of hebt ervaring in deze sector. bijkomende attesten zoals EHBO hulpverlener of brandpreventie zijn zeker een meerwaarde.
-
Domein: Geriatrie
-
De persoon met een zorgbehoefte en de omgeving informeren en adviseren
-
Personen met een zorgbehoefte over mogelijkheden tot ontspanningsactiviteiten informeren of hen tijdens deze activiteiten begeleiden
-
De persoon met een zorgbehoefte bij de activiteiten van het dagelijks leven helpen
Veranderingen in de toestand van de persoon met een zorgbehoefte observeren
-
De nood aan psychologische begeleiding vaststellen
De modaliteiten met de persoon met een zorgbehoefte bepalen
De persoon met een zorgbehoefte naar een arts, sociale dienst, paramedici, ... doorverwijzen
-
Het dossier van de persoon met zorgbehoefte medisch-administratief opvolgen
-
De toestand van de persoon met een zorgbehoefte bespreken (voelt zich slecht, is tevreden, ...)
Naar een arts, sociaal assistent, ... doorverwijzen
-
Maaltijden en lichte maaltijden aan de persoon met een zorgbehoefte volgens de noden of het zorgplan bedelen
-
De opvolggegevens registreren en aan de betrokken dienst bezorgen
-
De medisch-administratieve documenten invullen
-
De werkadministratie uitvoeren
-
Administratie opvolgen
Documenten invullen
Gegevens doorgeven aan de betrokken dienst
-
Opvolggegevens van de activiteiten registreren
Informatie met het team uitwisselen
Aanbod
VZW Leiedam is een
familiale
dynamische KMO met solide grondvesten en een no-nonsense aanpak. Wij bieden je werkzekerheid binnen een deeltijds werkregime (rond de 24 uren per week), waar oog is voor jouw
work-life balance
. We maken tijd voor constructief overleg, waar de initiatieven van onze medewerkers naar waarde geschat worden. We bieden opleidingen aan volgens jouw ambities en de kans om mee te groeien met onze organisatie.
We voorzien een aantrekkelijk salaris volgens marktconforme voorwaarden in functie van jouw ervaring.
Solliciteren
Sofie Strackx
jobs@seniorhomes.be