Job 4 van 4


Report this listing

Solliciteren



Woonassistent regio Rumbeke


Functie

Onze woonassistenten zijn de spilfiguur binnen onze assistentiewoningen.

  • Je bent aanwezig in de residenties op variabele tijdstippen, ook op zaterdag
  • Je staat in voor de algemene administratieve opvolging
  • Je staat in voor de algemene zorgcoördinatie van onze bewoners in overleg met de bewoner, familie en zorgverstrekkers
  • Je hebt een goed relatiebeheer en contact met de sociale instanties, verpleegkundigen, dokters, ziekenhuizen, en verenigingen van de gemeente/stad,…
  • Je coördineert de samenwerking met de diverse leveranciers en uitbaters in de residentie: klusjesdienst, schoonmaak, restaurant, kine, syndicus,…
  • Je brengt de wensen en behoeften van onze bewoners in kaart op vlak van ontspanning, sociale contacten, zorgen en mee zoeken naar oplossingen
  • Je organiseert alle aspecten van ontspanning, activiteiten en sociale contacten tussen de bewoners. Alsook instaan voor de materiële en praktische organisatie van de activiteiten en de aanwezigheid hierbij
  • Je staat in voor de algemene communicatie naar onze bewoners en hun familie
  • Je rapporteert op een verzorgde en consequente manier naar de verantwoordelijken en collega woonassistenten in kader van continuïteit van de dienstverlening
  • Je verzorgt mee de permanentie voor dringende niet medische zaken met betrekking tot onze bewoners, na de werkuren, volgens een beurtrol

Bij voorkeur woonachtig regio Rumbeke.

Jouw profiel

Je bent een open, vriendelijk en enthousiast persoon met een hart voor senioren. Je hebt een grote portie maturiteit en neemt graag de touwtjes in handen.

Je bent een administratieve duizendpoot en kan vlot overweg met de meest courante office computerprogramma's.

Je beschikt over een bachelor diploma bij voorkeur in een sociale richting of hebt ervaring in deze sector. bijkomende attesten zoals EHBO hulpverlener of brandpreventie zijn zeker een meerwaarde.

  • Domein: Geriatrie
  • De persoon met een zorgbehoefte en de omgeving informeren en adviseren
  • Personen met een zorgbehoefte over mogelijkheden tot ontspanningsactiviteiten informeren of hen tijdens deze activiteiten begeleiden
  • De persoon met een zorgbehoefte bij de activiteiten van het dagelijks leven helpen
    Veranderingen in de toestand van de persoon met een zorgbehoefte observeren
  • De nood aan psychologische begeleiding vaststellen
    De modaliteiten met de persoon met een zorgbehoefte bepalen
    De persoon met een zorgbehoefte naar een arts, sociale dienst, paramedici, ... doorverwijzen
  • Het dossier van de persoon met zorgbehoefte medisch-administratief opvolgen
  • De toestand van de persoon met een zorgbehoefte bespreken (voelt zich slecht, is tevreden, ...)
    Naar een arts, sociaal assistent, ... doorverwijzen
  • Maaltijden en lichte maaltijden aan de persoon met een zorgbehoefte volgens de noden of het zorgplan bedelen
  • De opvolggegevens registreren en aan de betrokken dienst bezorgen
  • De medisch-administratieve documenten invullen
  • De werkadministratie uitvoeren
  • Administratie opvolgen
    Documenten invullen
    Gegevens doorgeven aan de betrokken dienst
  • Opvolggegevens van de activiteiten registreren
    Informatie met het team uitwisselen

Aanbod

VZW Leiedam is een familiale dynamische KMO met solide grondvesten en een no-nonsense aanpak. Wij bieden je werkzekerheid binnen een deeltijds werkregime (rond de 24 uren per week), waar oog is voor jouw work-life balance . We maken tijd voor constructief overleg, waar de initiatieven van onze medewerkers naar waarde geschat worden. We bieden opleidingen aan volgens jouw ambities en de kans om mee te groeien met onze organisatie.

We voorzien een aantrekkelijk salaris volgens marktconforme voorwaarden in functie van jouw ervaring.

Solliciteren

Sofie Strackx
jobs@seniorhomes.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht